• Először is legyen tankönyv független, így bármely tankönyvcsaládhoz használható, nem gátolja a tankönyvkiadó váltást. (Tartsuk szem előtt: nem tankönyvet tanítunk, hanem gyerekeket. A tankönyv is egy eszköz, mint az interaktív tananyag, valamint bármely szemléltető eszköz.)
• Legyen tábla és szoftver független, azaz minden típusú interaktív táblán használható legyen és az operációs rendszeren kívül semmilyen különleges szoftver meglétét ne követelje.
• Legyen felhasználó barát, egyszerűen kezelhető, ne kelljen külön betanulni hozzá, segítse és ne gátolja a tanórán a pedagógust.
• Minél több interakció legyen benne. Vigyázzunk azonban, hogy az interakciók segítsék a pedagógiai célokat, ne csak úgynevezett „csili-vili” szerepük legyen. A játékosság, játszva tanulás ne keveredjen a gyermetegséggel, bugyutasággal.
• Utoljára, de nem utolsó sorban legyen szakmailag hiteles és jól be lehessen illeszteni a tanítás-tanulási folyamatba.
Ezeket a szempontokat mindenképpen vegyük figyelembe, amikor egy-egy digitális tartalom megvásárlásán gondolkodunk!
Nagy Kálmán