avagy hogy használjam az interaktív táblát és a tananyagot az órán?
Fontos infó: minden akkreditált képzésnek minimum 30 órásnak kell lennie az oklevél megszerzéséhez!
Továbbá célszerű abban az intézményben/tantermekben megtartani, ahol a tényleges oktatás zajlani fog, hiszen egyes táblatípusok és azok szoftverei között is hatalmas lehet a különbség. Kellemetlen meglepetés lehet, ha oktatás után rájövünk, hogy a már meglévő szoftver teljesen eltér a megtanulttól.
Érdemes figyelembe venni, hogy az oktató tapasztalt legyen, és gyakorlati képzésre helyezze a hangsúlyt.
Több helyen lehet olvasni, hogy az akkreditált képzést távoktatás-szerűen tartanak meg egyes oktatók. Megtakarítás szempontjából követendő, minden más szempontból azonban nem. Az idő rövidsége miatt problémás lehet – elképzelhető, hogy a laptop – projektor – tábla összehangolása, vagy a kalibrálás sok hasznos időt rabol el. Célszerűbb, ha szakember mutatja be gyakorlott mozdulatokkal az összeállítást. Nem is beszélve arról, hogy sokkal gyorsabb, hatékonyabb, ha ott a helyszínen, azonnal választ kapunk a kérdéseinkre.
Mire figyeljek akkor?
Hogy az oktatás lehetőleg ne csak szoftverbemutatóra, vagy csak táblabemutatóra korlátozódjon!
Tartalmazzon inkább mindenből egy kicsit!
Pl.
- az interaktív tábla, és működése
- az interaktív táblák típusai, a tábla összekapcsolása a számítógéppel, projektorral, a rendszer beüzemelése
- számítógép vezérlése az interaktív tábláról
- a táblaszoftver használata, és szolgáltatásainak megismerése:
• szabadkézi rajzolás
• alakzatok rajzolása, színezése
• szöveg beírása, szerkesztése
• képek, animációk beillesztése, szerkesztése
• redőny
• spot-fény
• képfagyasztások
• video felvevő használata
- interaktív tanórai segédlet készítése
- kész tananyag használata az interaktív táblán
- feleltető rendszer használata